Ejerforeningen Æblehaven

Bestyrelsen anbefaler formidler

Kære medlemmer

Med dette brev ønsker vi fra bestyrelsen i Æblehaven, at tilkendegive vores anbefaling til valg af formidler for 2025.

Vi er bevidste om, at det er en privat beslutning, men vi mener også at det er i fællesskabets interesse, at holde Æblehaven samlet mest muligt. Både i forhold til at optimere udlejningen, men også for at få samlet service og vedligehold af Æblehaven ét sted fra.

Vores anbefaling er Bornholms Formidling.

Bornholms Formidling er ejet af Mats Persson. Mats ejer også Team Bornholm siden 1. februar 2024.

Bornholms Formidling er lokalt forankret bureau bl.a. med Jeanet Ramgil, som flere af jer kender.

Indgår man en aftale med Bornholms Formidling, vil ens feriehus bl.a. være til salg på Team Bornholm, Book Bornholm og rederiets Bornholmslinjens hjemmeside.

Vores vurdering er, at vi med Bornholms Formidling og deres samarbejde med bl.a. Team Bornholm og rederiet får en stærk lokal partner, som har et stort kendskab til Æblehaven og de gæster som gennem årene er kommet i Æblehaven.

Det vægter også højt, at der hos Bornholms Formidlings samarbejdspartnere allerede er stor efterspørgsel på Æblehaven for sæsonen 2025, med flere forhåndsreservationer til.

Bestyrelsen vil også gerne adressere flere spørgsmål fra jer ejere, som går på hvorvidt Bornholms Formidling kan sælges, sådan som vi har oplevet det med Bornholmske Feriehuse i 2022.

Bornholms Formidling kan ikke sælges til nogen eller noget udenfor koncernen, som ejer Bornholms Formidling. Dette kan også fremgå i formidlingsaftalen, hvis man måtte ønske det.

Det er også vigtigt at understrege, at den nuværende ejer af Team Bornholm (Mats Persson), ikke har været involveret i salget af Bornholmske Feriehuse tilbage i 2022.

Vi håber vi med overstående skrivelse, imødekommer mange af de henvendelser og spørgsmål vi har fået fra jer.

Med ønske om en god sensommer.

1. Lars Jordansen

Hej Bestyrelse

Fint at komme med en anbefaling 😊

Jeg håber, at de fleste allerede er skiftet til Bornholms Formidling, og at dem der ikke nåede det i år, skifter til Bornholms Formidling næste år.

God sensommer

Lars Jordansen